Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. november 3., vasárnap

Trattoria Da Lucia - Róma legjobb tésztája 1.

Ha Rómában jártok és egy igazi, autentikus olasz tésztát szeretnétek enni, kötelező elmenni Róma éjjel-nappal nyüzsgő, éttermekkel, bárokkal teli Trastevere negyedének egyik kis eldugott utcájában megbújó étterembe, a Trattoria Da Lucia-ba.

Először tavaly nyáron voltunk itt az olasz csizma sarkában, Puglia-ban eltöltött fantasztikus hét után. Akárhova utazunk a világon, mindig a Lonely Planet útikönyv a biztos pont számunkra, ami Rómában sem hagyott cserben minket. Miután túl voltam 1-2 csalódáson a megkóstolt tiramisuk kapcsán és megláttam, hogy a  Da Lucia-ban kapható Róma legjobb tiramisuja, nem volt kérdés, hol vacsorázunk.  

Egy év után, most októberben visszatérve semmit nem változott a hely, még a pincért is megismertem, aki tavaly kiszolgált minket. 

Azért lopta be magát az étterem ennyire a szívembe, mert hiteles, családias, hangulatos, autentikus, mert igazán olasz és mert tényleg náluk a legjobb a tiramisu (már legalábbis azok közül, amit eddig kóstoltam). A Da Lucia egy családi étterem, ahol többnyire helyiek ebédelnek vagy vacsoráznak, az esténként idelátogató szépszámú turisták mellett. A családias hangulatot erősíti az étterem falán kihelyezett kismillió családi fénykép, plafonról lelógó régi edény, lábas, fakanál, amit simán el tudok képzelni, hogy nem csak dekorációként szolgál, hanem egykoron tényleg a család régi konyhai eszközei voltak.


Az étlap viszonylag kevés fogást tartalmaz, aminek én kifejezetten örülök. Ha túl sok fogás van egy étlapon, az mindig gyanús. Valószínűleg nem specializálódtak semmilyen irányba, így mindig félő, hogy belefutunk valami kevésbé finom ételbe. Szerencsére a Da Lucia szűkített, de annál finomabb menüvel fogad minket. Pont akkora a választék, hogy mindenki megtalálja a magának való fogást. Én is és Mr. M. is Penne al'Arrabiata-t választottunk. Olyan volt, mint amire emlékeztem. Merthogy egy éve is ugyanezt választottam, csak akkor sajnos nem készült róla fénykép. Tökéletesre főzött tészta (nem olyan, mint a Magyarországon sok helyen tapasztalt túlfőzött tészták), amire jött a paradicsomszósz, ami olyan volt, mintha most szedték volna le a paradicsomot a paradicsomföldekről és pürésítették volna le csak nekünk. Mivel családi étteremről van szó, simán el tudnám képzelni, hogy házilag tesznek el maguknak paradicsomszószt, de mivel igen népszerű étteremről van szó, gondolom csak nagyon megbízható helyről szerzik be az alapanyagot. A paradicsomszósz fűszerezése az igazi arrabiata szószhoz mérten pont kellemesen csípős volt. Még nekem is, aki bírja azt a csípősséget is, amitől másnak már lángol a szája :). Minderre jött dekorációként egy frissen felvágott petrezselyemzöldje. Más nem is hiányzott róla, hiszen egy jó tésztának nincs szüksége mindenféle külcsínre, hogy eladja magát az éhes vendégnek. Így tökéletes.

Ildike bacon-ös paradicsomos gnocchi-t választott. Azóta is róla áradozik, pedig már lassan egy hónap is eltelt hogy kint voltunk Rómában. Persze én ezen nem csodálkozok, mert egy éve visszavágyok a Da Lucia-ba. Amikor megkóstoltam, biztos voltam benne, hogy a gnocchit biztos, hogy házilag kézzel készítik a Da Lucia-ban. A paradicsomszósz az én penne al'arrabiata-méhoz volt hasonló, belekeverve a magyar bacon-höz képest sokkal sokkal húsosabb, ízesebb  bacon-t. A teteje természetesen frissen reszelt parmigiano-val. 


Mr. M. öccse, Burak húsos tortellini-t választott. A kép azt hiszem, önmagáért beszél. A házilag begyúrt kis batyukba finom darált húsos, paradicsomos tölteléket rejtettek, majd leöntötték kis paradicsomszósszal és bőven megszórták parmezánnal.


Trattoria Da Lucia
Cím: Vicolo del Mattonato 2, Trastevere, 00153 Róma, Olaszország
Telefon: +39 06 580 3601
Nyitvatartás:  kedd-vasárnap: 11:30-15:00, 17:00-24:00
Weboldal: http://www.trattoriadalucia.com/

Fizetés: csak készpénzzel
Wifi: nincs 

Az étterem bejárata
 
Az étterem bent
 
Az étlap belső borítója

1 megjegyzés:

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena