Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. március 14., csütörtök

Málnás sajttorta - tökéletes, elronthatatlan, isteni finom


A hétvégén Ildikó névnapot ünnepeltünk a családban. Erre az alkalomra készítettem ezt a csodásan krémes, nem túl édes cheesecake-et.
 
Mivel biztosra szerettem volna menni, megint Varga Gábor Desszertszerelem c. könyvét ütöttem fel. Egyszer már készítettem sajttortát, akkor egy BBC Good Food-os receptet használtam, de valamiért nem lett tökéletes, nem sült jól át és még kicsit folyt a közepe, így annak ellenére, hogy ízre az is finom volt, de nem lehetett tökéletesen szépre szeletelni.
 
Na ezért választottam most egy Varga Gáboros receptet, nem is csalódtam most sem, egyszerűen tökéletes lett a torta, a család nagy örömére. Az eredeti receptben áfonyával készült a torta, én inkább egy savanykás málnára cseréltem le, kicsit több gyümölcsöt is tettem bele az eredetileg megadott 120 g-nál. Szerintem annál jobb, minél több gyümölcs van benne :)
 
Ha valaki tuti sikert szeretne aratni a vendégei körében, ezt a receptet válassza!!

Hozzávalók: (22 cm-es tortaformához)
Az aljhoz:
120 g darált keksz
55 g darált dió
30 g kristálycukor
100 g vaj

A krémhez:
540 g mascarpone (lehet Philadelphia is vagy más natúr krémsajt)
180 g kristálycukor
10 g vaníliás cukor (egy kis zacskó)
45 g étkezési keményítő
240 ml tejföl
3 egész tojás
3 tojás sárgája
1 (bio) citrom reszelt héja

+ 20 dkg málna (minél több, annál jobb)


Alj elkészítése:
1. A darált kekszet elkavarjuk a darált dióval és a cukorral, majd a vajjal addig morzsoljuk, amíg egyenletes morzsát kapunk, a vajjal jól eldolgozva. (Nem fog teljesen összeállni egy nagy gombóccá a tészta, de nem baj, a formába belenyomkodva és a sütéssel össze fog állni.)
 
2. Egy 22 cm-es kapcsos tortaforma aljába vágunk egy sütőpapírt, és vonjuk be kívülről alufóliával két rétegben a formánkat, hogy majd a vízfürdőben sütés közben ne szivárogjon be véletlenül se a víz).
 
3. A kekszes morzsánkat belenyomkodjuk a forma aljába, majd megszórjuk a gyümölccsel és tegyük félre, amíg elkészítjük a krémet.  (Természetesen használhatunk kicsit nagyobb, max. 26 cm-es formát is. Ekkor nyilván laposabb lesz a tortánk.)
 
Krém elkészítése:
4. Egy mélyebb tálban a mascarpone-hoz hozzákeverjük a cukrokat, a keményítőt, kézi mixerrel elkezdjük keverni. Fokozatosan hozzáadjuk a tejfölt, belereszeljük a citromhéjat, majd a tojásokat is hozzákeverjük.
 
5. A jól kikevert krémünket beleöntjük a formába, rá a gyümölcsökre. Ahogy öntjük, a gyümölcsök kicsit fel fognak kavarodni, így mindenhova fog kerülni a gyümölcsből, nemcsak az aljára.

6. Egy magasabb peremű tepsibe tesszük a kapcsos tortaformánkat, felengedjük kb. 1-2 cm magasan vízzel és 120°C-on 90 percig sütjük. Sütés után hagyjuk kihűlni, majd több órára, de jobb egy egész éjszakára hűtőbe tenni, hogy jól összeálljon és könnyen szeletelhető legyen.




 

1 megjegyzés:

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena