Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. november 5., hétfő

Színes minitortácskák a télben: zöldséges-sajtos quiche


Szombaton reggelire dobtam össze ezt a három quiche-t, hiszen fel kellett avassam az újonnan beszerzett mini szilikonos piteformáimat. A tészta alapjához a francia tésztamester, Michael Roux Tésztavarázs című könyvében található receptjét használtam. A lenti mennyiséget én feleztem, így lett elég 3 db pitéhez. A lenti adagokat kb. 6 db 10 cm-es kis pitéhez írtam.

Hozzávalók:
A tésztához:
250 g liszt
1 tojás
150 g puha vaj
1 teáskanál só
1 csipet cukor
1 evőkanál hideg tej (én ehelyett joghurtot használtam)

A töltelékhez (amit most én használtam):
2 db kockasajt
2 kisebb kápia paprika
1 közepes fej vöröshagyma
olíva olaj
só, bors, szerecsendió
1 tojás + 2 tojás sárgája
2 dl főzőtejszín
kevés apróra vágott zöldségzöldje


1. A tésztát a szokásos módon begyúrjuk. Egy tálban a lisztet elmorzsoljuk a vajjal, hozzáadjuk a sót cukrot, majd a tojással nem túl kemény, de nem túl lágy tésztát gyúrunk. Ha kell, adunk hozzá egy kis joghurtot. Kb. fél órára betesszük a hűtőbe pihenni.

2. A hűtőből kivéve, lisztezett felületen nagyon vékonyra, kb. 2 mm vastagra nyújtjuk a tésztát. Ezzel egy időben előmelegítjük a sütőt 190°C-ra. A tésztából kiszaggatunk akkora darabokat, amelyek pont beleillenek a piteformáinkba. Az előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt vakra sütjük. 

(Annak, aki még nem találkozott ezzel a kifejezéssel, a vakra sütés vagy más néven elősütés  azt jelenti, hogy a kinyújtott tésztánkra, miután belehelyezzük a sütőformánkba, sütőpapírt, majd sütőbabot helyezünk, és azzal együtt sütjük ki. Ez azt a célt szolgálja, hogy sütés közben a tészta közepe ne hólyagosodjon, puklisodjon fel.)

3. Amíg a tészta a sütőben van, előkészítjük a tölteléket. Ehhez a megpucolt és apróra vágott hagymát kevés olíva olajon megdinszteljük, majd hozzáadjuk a vékony csíkokra vágott paprikát és puhára pároljuk őket. Egy másik edényben a tojást elkeverjük a tejszínnel és a sajttal, sózzuk, borsozzuk, szerecsendiót szórunk bele, majd hozzákeverjük a zöldségekhez.

4. A majdnem teljesen megsült kosárkáinkat megtöltjük a tejszínes, tojásos, zöldséges töltelékkel, majd visszahelyezzük a sütőbe és újabb kb. 15 perc alatt szépen megsütjük.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik az oldalad, úgy érzem rendszeres olvasó leszek :)) Kérlek látogass el a mi oldalunkra is (még csak ma készült)
    Nóri
    www.anyjalanya.wordpress.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nóri! Nagyon örülök, hogy Te is a rendszeres olvasóimhoz tartozol, remélem találsz nálam kedvedre való recepteket :) Megnéztem a receptjeiteket, látom, szépen gyűlnek. Én is követni foglak, sok sikert! :)

      Törlés
  2. Annyira jol neznek ki!!! Alig varom hogy kiprobaljam en is!!!

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena