Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. május 31., csütörtök

Néró

Rendszeres olvasója, követője vagyok a Csak a Puffin-nak. Amikor januárban megláttam a receptjét ennek a mindenki által kedvelt gyermekkort idéző sütinek, tudtam, hogy ki fogom próbálni előbb vagy utóbb. A mai napig szerintem kevesen készítenek otthon nérót, sokan szerintem nem mernek hozzá se fogni, mert klasszikus cukrászdai aprósüteménynek titulálják.

Rajtam viszont nem fog kifogni, gondoltam én. Átküldtem Anyumnak a receptet, hogy a hétvégén, ha hazautazok, tudjon róla, nérót fogunk sütni. Péntek este, amint hazaértem, már láttunk is hozzá. Első körben a lenti mennyiségben készítettük el, amit utólag megbántunk, ugyanis kevésnek bizonyult.

Azóta próbáltunk másféle receptet is, más liszt-vaj-cukor arányokkal, de messze ez volt a legjobb mind közül, puha és omlós. Ezért biztos lesz ismétlés is belőle.


Hozzávalók (kis adag, szerintünk):
25 dkg finomliszt (+ 2-2 evőkanál kakaópor a kakaós kekszhez, liszt a fehér kekszhez)
20 dkg vaj vagy margarin
1 evőkanál zsír
2 egész tojás + 1 tojás sárgája
10 dkg porcukor
3 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja (kedvenc hozzávalóm, ha nagyon nem üt el a sütitől, mindenbe képes vagyok tenni)

+ anyu házi sárgabarack lekvárja
+ étcsoki a díszítéshez

Egy tálban elmorzsoljuk a puha margarint a liszttel, majd hozzákeverjük a porcukrot, vaníliás cukrot, a tojást és tojássárgáját, citromhéjat és jól összegyúrjuk a hozzávalókat. Ha kész, két egyenlő részre (illetve attól függően, hogy vaníliásból, kakaósból mennyit szeretnénk sütni) osztjuk a tésztát. Az egyik feléhez hozzáadjuk a kakaóport (én mindig csak Hollandit használok!!), a másikhoz a plusz két evőkanál lisztet, majd mindkét tésztát, ha eldolgoztuk, betesszük kb. fél - egy órára a hűtőbe pihenni.

Mivel a tészta nekünk elég lágy lett ahhoz, hogy kézzel formázzunk belőle golyócskákat,   nyomózsákhoz túl kemény, ezért keksznyomóba töltöttük és azzal egyforma nagyságú tésztahalmokat nyomtunk a sütőpapírra.

Az időközben 170°C-ra előmelegített sütőben kb. 8-10 perc alatt (sütőfüggő) megsütjük őket. Biztos, ami biztos, maradjunk mellettük, nehogy túlzottan megsüljenek.

Ha kihűltek a kekszek, finom házi sárgabarack lekvárral 2-2 kekszet összeragasztunk a talpuknál. Lehet egyszínűeket is összeragasztani, vagy a fehér-kakaósat vegyesen. Végül olvasztott étcsokival vagy tortabevonóval meglocsoljuk a tetejüket.


Afiyet olsun!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena