Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. február 4., hétfő

Mandulás brownie


Nagyon sokféle brownie recept létezik szerte a világban, mindenkinek van egy saját, jól bevált verziója, amire esküszik. Én az elmúlt években jó párat kipróbáltam már, mindegyik kicsit más volt. Volt amelyik brutál csokis volt, ami fojtogatóan édes volt, volt ami lightosabb, piskótásabb jellegű volt. Nekem mindegyik valamiért másért ízlett.

Most hétvégén egy újabb recept került sorra. Ezúttal Varga Gábor Desszertszerelem című könyvéből választottam egy nagyon ígéretesnek tűnő amerikai csokis csodát. Gábor többi receptjéhez hasonlóan, ez is telitalálat. Én csak annyit változtattam rajta, hogy kesudió helyett mandulát tettem bele, illetve csökkentettem a cukor mennyiségét. 

Tökéletes a textúrája, nem túl tömény, de jó tömör az állaga, olyan, amilyet én szeretek és amilyennek egy jó brownie-nak lennie kell. Főleg másnap isteni, amikor még evés előtt néhány másodpercre bedobjuk a mikróba átmelegedni. Húú, hát az valami mennyei. Ajánlom mindenkinek kipróbálásra! :)

Hozzávalók:
15 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé (én 60%-osat használtam)
18 dkg vaj
3 tojás
25 dkg cukor
5 g (fél csomag) bourbon vaníliás cukor / vagy egy vanília rúd kikapart magjai
10 dkg mandula
15 dkg liszt
4 g (fél csomag) sütőpor
csipet só


1. Vízgőz felett egy kis lábasban olvasszuk fel az étcsokit a vajjal, majd tegyük félre kicsit hűlni.

2. Egy külön tálban keverjük el a lisztet a durvára tört mandulával és a sütőporral.

3. Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. 

4. Az étcsokis masszához adjuk hozzá a cukrot és a vaníliás cukrot (vagy egy vanília rúd kikapart magjait). Egyesével adjuk hozzá a tojásokat, majd végül apránként szórjuk hozzá a lisztes mandulát. A jól kikavart tésztát egy kb. 20*20 cm-es sütőpapírral kibélelt tepsibe, vagy kör alakú tortaformába öntjük.

5. A brownie-t előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütjük. (Lehet, hogy kicsit még nyersnek tűnik a közepe, de ennek pont ilyennek kell lennie. A hűlés során még dermed mindig kicsit, így válik tökéletes állagúvá.) Ha megsült, hagyjuk kihűlni, majd egy napra, de legalább egy éjszakára hűtőbe tesszük pihenni. Csak tálalás előtt szeleteljük fel.

+ 1 tuti tipp:előtte érdemes még kb. 20 másodpercre mikróba tenni. Ettől olyan lesz, mintha frissen sült volna, kicsit megolvad a belseje is, nyamm... aki szereti fokozni az élvezeteket, az tehet mellé még egy adag vanília fagyit is, ahogyan az amerikaiak is szeretik.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena