Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. december 25., kedd

Fehér csokoládé krémmel és meggylekvárral töltött étcsokis bonbon - bonbon projekt 2.0


Idén a karácsonyi ajándékozás céljából bonbon gyártásra fogtam magamat. Az egész családnak, akikkel már nagy ajándékokat nem veszünk egymásnak, mindig csak valami aprósággal lepjük meg egymást, így idén én bonbonokat készítettem nekik.

Az egyik karácsonyi ajándékom egy új bonbon forma lett, amit én választhattam és vehettem meg magamnak. :) De jó, hiszen így már ebben készíthettem el a karácsonyi ajándékaimat. A múltkori bonbon készítés tanulságaiból kiindulva, most mindenképp olyan formát akartam választani, aminek gyönyörűen csillog a belseje is, mert állítólag, ezen múlik a szép fényes bonbonok titka. Igaz valamivel drágább, mint a matt forma, de mindenképp megéri az árát, ezen szerintem Ti se spóroljatok, hiszen a végeredmény mindenért kárpótol majd.

A végeredmény számokban: Négyféle különböző bonbont sikerült legyártanom, összesen 45 darabot, 30 dkg étcsokoládéból, 20 dkg fehér csokoládéból, 4 evőkanál tejszínből, 1-1 citrom és narancs reszelt héjából és kb. 1/2 kisüveg házi meggylekvárból.

És akkor nézzük pontosan mi és hogyan is készült:

1. Fehér csokoládé krémmel és meggylekvárral töltött étcsokis bonbon (ezt már egyszer készítettem) 
2. Fehér - étcsokis csíkos bonbon
3. Meggylekvárral töltött fehér csokis bonbon
4. Narancsos étcsokival töltött fehér csokis bonbon

1. Fehér csokoládé krémmel és meggylekvárral töltött étcsokis bonbon

Hozzávalók:
15 dkg 74%-os étcsokoládé (legalább 60%-os)

A töltelékhez:
10 dkg fehér csokoládé
4 evőkanál tejszín
4 kávéskanál natúr joghurt
1 citrom reszelt héja


1. Első lépésként elkészítjük a tölteléket. Ehhez a tejszínt a fehér csokival folyamatos kevergetés mellett összeolvasztjuk egy kis lábasban. Ha a krém homogén, félretesszük hűlni. Ha a krém kihűlt (kb 5-10 perc), hozzákeverjük a joghurtot és a reszelt citromhéjat. Félretesszük megint, amíg elkészítjük a csokiburkot.

2. A csoki 2/3-át (10 dkg) egy másik lábasban folyamatosa kevergetés mellett gőz felett lassan felolvasztjuk. Ha teljesen felolvadt, levesszük a gőzről és a maradék csokit beleforgatjuk és addig kevergetjük, amíg fel nem olvad az is benne teljesen.

3. Egy ecset segítségével a bonbon forma mélyedéseit egyenletesen kikenjünk csokival. Tegyük hűtőbe kb. 10 percre, hogy megdermedjen. Ha biztosra akarunk menni (ahogy én is mindig teszem), még egy rétegben kenjünk ki csokival. 

Így másodjára-harmadjára készítve bonbonokat, most jöttem rá a készítés legfontosabb lépésére. A lényeg, hogy akkor lesznek tökéletesek a bonbonok, akkor fognak tökéletesen kijönni a formából, anélkül, hogy összetörnének, vagy benyomnánk a tetejüket, ha jó vastagon kibéleljük a formát, még mielőtt megtöltenénk. Nekem azóta sikerültek, amióta annyira vastagon kikentem a formákat a csokival, hogy nem is látszódtak az egyes üregek aljainak a mintázata. 

4. Ha megdermedt a csokiburkunk, egy minikanállal (vagy habzsákkal - bár szerintem ekkora mennyiségért kár bekoszolni a habzsákot) elosztjuk a mélyedésekbe a fehér csokis krémet, teszünk rá kb. ugyanannyi meggylekvárt, úgy hogy pár milliméternyi helyet hagyjunk még a bonbon talpának, amivel lezárjuk teljesen őket. Egy spatula segítségével kaparjuk le a felesleges csokit, így lesz szép egyenletes, lapos a talpuk.

5. Ha készen vagyunk, tegyük megint hűtőbe minimum egy órára, majd óvatosan fordítsuk ki a szilikon formából őket és már fogyaszthatjuk is. 

Nagyon finom roppanós lett ismét a csokiburok, a krém kellemesen lágy citromos, a kicsit savanykás meggylekvárral együtt pedig nagyon különleges páros lett.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena