Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. október 29., hétfő

Halloweeni csokis-tökös kuglóf zero cukorral


Már hetek óta tervezem, hogy végre sütök valamit sütőtökből. Folyamatosan ilyen recepteket néztem magyar és külföldi blogokon. Tegnapig tartottam magam. A tegnapihoz hasonló csúnya, őszi idő szerintem tökéletes a hétvégi sütögetésekhez, így fogtam magam, beugrottam munkából hazafele jövet a Fővám téri Vásárcsarnokba, vettem egy szép nagy tököt, hazaérve bedobtam a sütőbe másfél órára, majd hozzáfogtam a sütéshez.

Az eredeti receptet "updateltem" kicsit, a hagyományos cukrot, Update Zero cukorra cseréltem. Nem lett túl édes, mert az eredetileg negyedelt cukormennyiségnél is kevesebb Zero cukrot tettem bele. Nagyon finom, napokig puha sütemény, a fűszerektől (fahéj, gyömbér, szegfűszeg) pedig egyből karácsonyi hangulatba kerültem. :) A kuglóf Lila Kancso isteni nyírfacukorral készült kékszőlő dzsemével tökéletes párost alkotott.

Hozzávalók:
40 dkg sült sütőtök
1/4 csésze olaj
1 csésze liszt
1/3 csésze kakaópor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál őrölt gyömbér
1 kávéskanál őrölt szegfűszeg
1 evőkanál szódabikarbóna
1 csipet só
1/6 csésze Update Zero cukor (vagy 1 csésze cukor)
2 tojás
10 dkg durvára darabolt dió

+porcukor a díszítéshez


1. Melegítsük elő a sütőt 175°C-ra. Egy kuglófformát olajozzunk és lisztezzünk ki.

2. Egy nagy tálban keverjük össze a lisztet, kakaóport, a fűszereket, szódabikarbónát és a sót. Egy másik tálban keverjük el az olajat a Zero cukorral, tojással, az összeturmixolt (vagy villával összetört) sütőtökkel. A lisztes keveréket öntsük fokozatosan a tojásos masszához, adjuk hozzá a durvára darabolt diót és addig kavarjuk, amíg homogén masszát nem kapunk.

3. Ha kész a tésztánk, öntsük az előkészített kuglófformába és előmelegített sütőben tűpróbáig, kb. 40-50 percig süssük. Ha kész, hagyjuk kihűlni, majd tálalás előtt egy kis porcukorral szórjuk meg.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena