Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. június 8., péntek

Tönkölyzsemle

Áprilisban candida diétára fogtam magamat, amit szerintem ha van valakinek tünete, ha nincs, mindenkinek érdemes lehet megcsinálni időnként (ha nem is annak szigorú szakaszát), azért, hogy kitisztítsuk a szervezetünket kicsit a sok elfogyasztott cukortól, liszttől, az összes szénhidráttól.

Mielőtt bárki megijedne, szerencsére mértékkel, tönkölylisztből készült kenyeret lehet enni a diéta során, így senkinek nem kell az éhhaláltól tartania.

Rita receptje tökéletes választásnak bizonyult. Én kicsit változtattam ugyan rajta és nem kenyérként sütöttem ki, hanem zsemleként, de szerintem mindkettő nagyon finom és laktató.


Hozzávalók (kb. 6 darabhoz):
25 dkg teljes kiörlésű tönköly búzaliszt
1 teáskanál só
1 teáskanál szódabikarbóna
2 evőkanál magféleség (lenmag, tökmag, szezámmag stb.) - el is hagyható
3 evőkanál olívaolaj
1 dl langyos víz
3 evőkanál natúr joghurt

Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. 

Egy nagy tálban keverjük össze a lisztet, sót, szódabikarbónát (amire csepegtessünk egy kis citromot és hagyjuk felpezsegni), a magvakat. Ehhez adjuk hozzá a joghurtot, olíva olajat és annyi langyos vizet, hogy egy jól gyúrható, nem túl kemény tésztát kapjunk. 

Osszuk 6 egyenlő részre, formáljunk zsemléket belőlük, helyezzük olívaolajjal megkent sütőpapírra, vágjuk be egy késsel a tetejüket, szórjuk meg liszttel. 

Előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt süssük készre a zsemléket.


Természetesen kenyér formában is süthető, illetve kisebb-nagyobb zsemlékként. Nagyon laktató a tönkölyliszt miatt és mert nem egy bolti felfújt kenyeret készítünk, nekem 1-1 darab elég is szokott lenni egy étkezéskor, így a fenti mennyiség akár 3-4 napig is elég.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena