Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. május 25., péntek

Répatorta narancsos krémmel


Április végén egy hetet töltöttem M-nél Stockholmban és természetesen akkor is kellett, hogy süssek egy tortát...vagy kettőt...vagy többet. Miután eltűntettük a születésnapi tortát és a baklavát, a következő áldozatom a hűtőben megbújó répa volt.
Nagyon régen készítettem utoljára répatortát, nem is igazán emlékeztem, milyen receptet próbáltam ki legutóbb, így körbenéztem kedvenc bloggereim háza táján. Olyan receptet kerestem, ahol nemcsak azt írják róla, hogy "ez a világ legfinomabb répatortája, amit valaha ettem", hanem amit Rachel Allen írt. Elegánsan egyszerű, nem kell nagyon erőlködni, hogy tökéletesen finom legyen. Könnyű, de a mogyoró hihetetlen textúrát ad neki - remek, ízletes és dióban gazdag egyszerre.
Be kell valljam, igaza van Rachelnek. Bátran ajánlom mindenkinek, függetlenül attól, hogy kezdőről vagy haladóról van szó. Mindenki nagy sikert fog aratni ezzel a finomsággal.
Én egy 20cm átmérőjű kapcsos formában készítettem el a tortát, 1,5-tel megszorozva minden hozzávaló mennyiségét, több fűszert, illetve a kedvenc hozzávalómból, a citromhéjból is tettem bele, valamint a krém készítése során egy kis felvert tejszínt is hozzákevertem még a krémsajthoz.

Hozzávalók:

3 tojás
210 ml étolaj (én olivát tettem, mert csak az van otthon)
30 dkg barna cukor
30 dkg reszelt répa
10 dkg apróra vágott dió
25 dkg liszt
Csipet só
1/2 evőkanál szódabikarbóna
1 evőkanál őrölt fahéj
1 evőkanál őrölt gyömbér
Egy fél citrom reszelt héja

Krémhez:
20 dkg krémsajt
1 dl tejszín (keményre habbá felverve)
1 evőkanál vaníliaaroma vagy vaníliás cukor
15 dkg porcukor
1 narancs reszelt héja


1. Hámozd, majd reszeld le a répát, finom apró darabokra aprítsd fel a diót.

2. Melegítsd elő a sütőt 180°C-ra.

3. Egy nagy tálban a tojást és a cukrot robotgéppel felverjük, amíg már majdnem fehér nem lesz, ekkor hozzáadjuk az olajat, a már lereszelt répát, a durvára felaprított diót és belereszeljük a citrom héját és jól eldolgozzuk.

4. Egy másik tálba kimérjük a lisztet, a szódabikarbónát, a fahéjat, a gyömbért, összekavarjuk, majd a két masszát összekeverjük.  

5. A masszát beleöntjük a már előkészített sütőformába, elegyengetjük a tetejét és 75 percig, illetve tűpróbáig (ha a beleszúrt tűt kihúzva, már nem ragad rá a tészta) sütjük.

6. A sütőformában hagyjuk hűlni kb. 5 percig, majd miután kivettük, de mielőtt rákennénk a krémet, rácson hagyjuk teljesen kihűlni. 

7. A krémhez öntsük a tejszínt egy keverőtálba (előtte kb. 20 percre tegyük be a mélyhűtőbe mindenképp, akkor sokkal könnyebb kemény habbá felverni). Robotgéppel verjük fel a krémet. Amikor elkezd keményedni, sűrűsödni, adjuk hozzá a krémsajtot és együtt dolgozzuk ki a krémet jó alaposan. Adjuk hozzá a vaníliaaromát vagy cukrot, a porcukrot és a finomra lereszelt narancshéjat és keverjük össze a tejszínes krémmel. A krém a végén legyen sima és sűrű.

8. Végül a krémet kenjük óvatosan a kihűlt tortára mindenütt, az oldalát is beborítva. 

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena