Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. május 28., hétfő

Kanelbullar - Svéd fahéjas csiga

Ha választanom kéne egy ételt, ami Svédországra emlékeztet, biztosan a kanelbulle-t mondanám.

Kanelbulle (többes száma: kanelbullar) egy hagyományos svéd édesség, péksütemény.

Amikor megérkezel Svédországba, azonnal érzed a kanelbullar illatát a levegőben. Amikor Stockholmban sétálsz a városban, akkor is érezheted ezt a csodás édes-fahéjas illatot, ha például elhaladsz egy kávézó vagy a Pressbyrå mellett a metróállomásokon (A Pressbyrå egy kis kioszkokat működtető cég, ahol újságot, kávét tudsz venni kanellbulle-val és egyéb mindennapi termékeket, mint a rágó, gyümölcs, ásványvíz.).

A kanelbulle a fika jellegzetes tartozéka. Társadalmi eseménynek számít a svédek között, amikor barátokkal, kollégákkal, családdal vagy egy randi alkalmával szünetet tartanak egy kávé társaságában, ugyanis a kávézás egy külön intézménynek számít Svédországban.

A kávé valami olyasmi, amely összehozza az embereket. Ez a kávékultúra a társadalom egészére hatással van, még a munkahelyekre is. Majdnem minden munkahelyen ki van alakítva egy "fika szoba" korlátlan kávé-, sütifogyasztási lehetőséggel. Nincs olyan hely vagy olyan napszak, amikor elfogadhatatlan lenne meginni egy kávét.

Tradicionálisan elengedhetetlen és nélkülözhetetlen kellékei a fika-nak az édes, sütött dolgok, különsképpen a kanelbulle.



A kanelbulle különleges és tipikusan svéd:
  • a tésztában található kardamom miatt,
  • mert nagyon forró sütőben kell sütni néhány percig,
  • mert mindig külön papírkapszlikban sütik,
  • a tetején található cuki cukorgyöngyök (pärlsocker ) miatt.
Ezeket a kanelbulle-kat most nem én sütöttem, ugyanis kaptunk ingyenes kuponokat (gratis kupong) az ICA szupermarketbe. Úgy örültem, amikor megláttam!! Persze én is meg tudtam volna sütni, de pont aznap nem volt rá időm, így a félkész, előhűtött verziót használtam. Amikor hazaértünk a nagybevásárlásból, néhány darabot azonnal tepsire vágtam és bedobtam a sütőbe. Kb. 6-8 perc alatt készen is voltak. Gondolom nem kell mondjam, milyen fantasztikus illat lengte be a lakást a kis csigáktól. 


Ígérem, legközelebb hozom a svéd kanelbulle eredeti receptjét is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena