Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. december 4., kedd

Schwarzwald torta marcipános ajándékcsomagnak álcázva


Szombaton ünnepelte a legjobb barátnőm a születésnapját. Erre az alkalomra mindenképp szerettem volna neki sütni, de nem egy sima tortát, hanem valami igazán "dizájnosat", amitől el fog ájulni :) Hát íme, ezt sikerült alkotnom. 

Hihetetlen könnyű lett ez a Fekete-erdő torta, az egészben 5 evőkanál cukor van, plusz a marcipán bevonat, de még a marcipán ellenére sem émelygős vagy nehéz torta, ráadásul nagyon gyorsan el is készült, ezért nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek.

Hozzávalók (20x20 cm):
Piskótához
5 tojás
5 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
2 evőkanál kakaópor (holland)
7,5 g sütőpor
kicsit kevesebb mint 1 dl étolaj

Meggykrémhez:
1 üveg meggybefőtt (általában 680 g)
1 csomag vaníliás pudingpor

Tejszínhez:
4 dl habtejszín
2 csomag (20 g) habfixáló
1 csomag (10 g) vaníliás cukor

+ marcipán a torta bevonásához, díszítéséhez (én ehhez a tortához kb. 250 g fehér marcipánt használtam fel, amihez 2 db 150 g-os dr. Oetker marcipánmasszát vettem, plusz 100-100 g barna és rózsaszínt a dekorációhoz, amelyeknek a fele kb. megmaradt)


1. A piskótát a szokásos módon elkészítjük. Szétválasztjuk a tojásokat, majd a fehérjét egy nagy tálban kézi mixerrel elkezdjük felverni. Amikor már egész jól felvertük, hozzáadjuk kanalanként a cukrot, majd egyesével a tojások sárgáját, végül hozzáöntjük az olajat. Ha jó kemény lett a habunk, letesszük a kézi mixert és egy széles fakanál segítségével kanalanként hozzákavarjuk a lisztet, kakaóport és a sütőport.

2. A kész piskótatésztánkat sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük (én ezúttal gáztepsit használtam, így vágtam sütés után 3 egyenlő részre, de egyesével is ki lehet sütni a lapokat kisebb formában), majd 180°C-ra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Amíg még langyos lehúzzuk róla a sütőpapírt és hagyjuk kihűni.

3. Közben elkészítjük a meggyes krémet. Ehhez egy lábasban csomómentesre elkeverjük a pudingport a leszűrt meggylével (ha nincs 4 dl, egészítsük ki vízzel), majd lassú tűzön főzzük sűrűre a krémet. Ha kész, kicsit hagyjuk hűlni, majd ha már éppen langyos, kavarjuk hozzá a meggyet.

4. A tejszín elkészítéséhez tegyük a tejszínt mindenekelőtt 20 percre be a fagyasztóba. (Erre azért van szükség, ahogy már többször is írtam, mert így könnyen felverhető lesz a tejszín. Ha ezt a lépést nem hagyjuk ki, bármilyen márkájú habtejszínt használhatunk, mert tuti sikerélményünk lesz. Sokan ugyanis azt hiszik, hogy csak Hulalát lehet rendesen felverni. Jelentem, ez tévedés. Én ezúttal például Meggle-t használtam.) 20 perc leteltével öntsük egy mély tálba a tejszínt, majd kézi mixerrel kezdjük el felverni. Amikor már majdnem teljesen kemény, szórjuk hozzá a habfixálót, és még azzal is verjük egy kicsit. Ha jól dolgoztunk, nyugodtan a fejünk felé is tehetjük fejjel lefelé a tálat, az a hab onnan semmi pénzért nem fog kicsúszni :).

5. Ha mindezzel készen vagyunk, a krémünk és a piskóta is kihűlt, a piskótát 3 egyelő részre vágjuk. Az első lapot megkenjünk először is a meggyes krém felével, majd a tejszín 1/3-ával, erre ráhelyezzük a második piskótalapot (ez nekem 2 20*10 cm-es darabban került a tortába, ugyanis így sikerült kifaragni a gáztepsi méretű piskótát.), erre megint meggykrémet és tejszínt kenünk, végül lezárjuk a harmadik piskótalappal. A maradék tejszínnel körbe mindenhol egyenletesen megkenjük a tortát.

6. A marcipánt egy tiszta, porcukrozott felületen kinyújtjuk akkora méretűre, hogy teljesen befedjük vele  a tortánkat. Ez ennél a tortánál kb. 25*25-cm-t jelentett. Óvatosan ráhelyezzük a tortára, elsimítjuk a marcipánt a tortán, hogy mindenhonnan kiszorítsuk a levegőt alóla, majd ízlés szerint díszítjük.


Élőben sokkal gusztább volt, a színek sokkal élénkebb voltak. Ezt a pár képet is sebtiben készítettem, hogy valahogy mégiscsak prezentálni tudjam Nektek. :) 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena