Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. december 6., csütörtök

Csokis-diós-narancsos pihe-puha püspökkenyér



A Trollanyu által meghirdetett SAD XI. fordulójára (amelynek témája "Öltöztessétek ünnepi ruhába kedvenceiteket"), illetve Mikulás alkalmából készült ez a sütemény, amellyel a kollégáimat szerettem volna meglepni a banános cake popok mellett.

Reggel a cake popokkal és a felszeletelt narancsos pihe-puha sütivel körbejártam a kollégáim szobáját ho-ho-hóóó...Mindenki csak hümmögött, miközben ették, majd kaptam sorban az e-maileket, hogy küldjem a receptet hozzá. :) Azt hiszem, ez önmagáért beszél.

Az ötletet Mautner Zsófi narancsszirupos narancsos-csokis reggeli sütije adta, azonban kicsit változtattam rajta (cukor mennyiségét feleztem, felturbóztam dióval), a szirupot kihagytam, végül feldiszítettem és kész is az ünnepi sütemény.


Hozzávalók:
12,5 dkg vaj
10 dkg cukor
2 tojás
3 narancs reszelt héja
1 teáskanál szódabikarbóna
1 csipet só
20 dkg liszt
1 dl natúr joghurt (vagy 0,75 dl író)
1/4 dl frissen facsart narancslé
2 maréknyi chocolate chip (sütésálló csokilencse)
10 dkg durvára tört dió


1. A puha vajat a cukorral kézi mixer segítségével habosra keverem. Egyesével hozzáadom a tojásokat, majd belereszelem a narancsok héját.

2. Egy másik tálban elkeverem a száraz hozzávalókat, a lisztet, szódabikarbónát, sót. Egy harmadik kis tálkában elkeverem a joghurtot és a narancslevet.

3. A sütőt ekkor már előmelegíthetjük 180°C-ra.

4. A tojásos masszához felváltva hozzákeverjük az narancsleves joghurtot és a lisztes keveréket, majd az előkészített sütőformába öntjük. Tűpróbáig (kb. 40 percig) sütjük. Ezzel a sütivel avattam fel az új szilikonos püspökkenyér formámat és jelentem tökéletesen teljesített. Ahogy megfordítottam, könnyedén kicsusszant a formából a sütemény, nem kellett sütőpapírral, forma kivajazásával bajlódnom. Azt kell mondjam, szuper találmány, díj járna annak, aki kitalálta. :)




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena