Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2012. szeptember 24., hétfő

Briós - kávézó teszt



Szombaton délutánra találkát beszéltünk meg Annával. Egy új helyet akartunk kipróbálni, ahol lehet kávézni, teázni, netalántán még sütit is árulnak. :) Anna akadt rá a Briósra, amit még indulás előtt én is lecsekkoltam a neten. A honlapjuk fejlesztés alatt áll, viszont van naprakész facebook oldaluk, ami szerintem teljesen elegendő is lenne, ha  elérhető lenne rajta az étlapjuk-itallapjuk is. 

A röptében elolvasott kommentek alapján, kecsegtető délután elé néztünk, mivel nagyon jó kritikákat olvastunk róluk. "Családias hangulatú", "mosolygós pincérek" (és TÉNYLEG!!:)), "isteni lekvárok". A Dining Guide 2010-es listáján a 2. helyen szerepelnek a gyerekbarát kávézók között, és 9. helyen a reggelizőhelyek között.

Mivel elég őszies idő volt, ugyan még kint ültünk le a teraszon (pléddel bebugyolálva magunkat), teát rendeltünk 1-1 pite kíséretében. Mivel nagy süteményszakértők vagyunk mindketten Annával, inkább bementünk, hogy közelebbről is megszemléljük a süteményfelhozatalt. A kedves pincérfiú elsorolta a pultban található süteményeket, amelyek közül a belga csokitortájukat és az almás pitéjüket ajánlotta különösen a figyelmünkbe. De volt ott flódni (teljesen meglepődtek és le voltak nyűgözve, amikor megemlítettem, hogy utánaolvastunk a helynek és tudtam, hogy Raj Rácheltől szállítják a flódnit és a rugelachot), Eszterházy szelet új köntösbe csomagolva, sajttorta, ischler, saját készítésű kuglóf a hétvégi nagymama menühöz (meg állítólag készítenek még házi brownie-t is, de az már akkorra sajnos elfogyott).

Végül én mentateát választottam almás pitével, Anna csereszenye teát szilvás pitével. 

Almás pite
A teát kis kancsóban hozták ki, így kb. 3-4 kis csésze is kifutotta belőle. Elfelejtettük azonban megkérdezni, milyen márkájú teát szervíroztak fel, de mindkettő nagyon finom volt, nemcsak olyan aromával ízesített, ahogy sok helyen szokás sajnos.

A piték egyforma tésztából készültek, csak a töltelék volt más. Finom omlós volt a tésztájuk, házias jellegű, a tölteléket szerintem vagy zselésítővel, vagy pudinggal állították össze, de mindenesetre finom volt nagyon, kellemesen fahéjas, nem túl édes, nem volt mű, így teljesen jól passzolt a teával együtt ehhez az őszi délutánhoz.

Szilvás pite
Fizetéskor még beszélgettünk kicsit a pincér sráccal, honnan rendelik a lekvárokat, milyen menüik vannak. Majd egyszer csak arra kaptuk fel a fejünket, hogy eltűnt a konyhában, majd egy tányérral a kezében tért vissza, amin volt két kis zöldséges, sajtos rétestekercs. Mikor kérdőn néztünk rá és pont azt akartam kérdezni, hogy az micsoda és rajta van-e az étlapon, azt mondta: "Most sütöttem, Nektek hoztam, kóstoljátok meg!" :) Ez igazán figyelmes volt. Nem tudjuk máig se, hogy ez most nekünk szólt, vagy minden vendéget meglepnek egy-egy ilyen finom langyos sós falatkával, mindenesetre minket megnyertek maguknak. Eldöntöttük Annával, hogy tuti vissza fogunk térni egy ebéd menüre valamelyik hétköznapi napon (ugyanis ebédmenüjük is van).

Összefoglalva tényleg kellemes délutánt töltöttünk a Briósban, a várakozásainknak teljesen megfelelt, sőt túl is teljesítette. Kedves volt a személyzet, kellemes a környezet és ami talán a legfontosabb finom sütiket és teákat kóstoltunk.

Elérhetősége:
Briós Kávézó
Cím: 1137 Budapest, Pozsonyi út 16.
Telefon: +36 1 789 6110
Nyitvatartás: minden nap 7:30 - 20:00

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena