Török, magyar, svéd édességek és más finomságok, amiknek senki nem tud ellenállni...

2013. január 23., szerda

Mákos kocka - Blogkóstoló 7. forduló


B&B: Anyuci a háziasszonya a Blogkóstoló 7. fordulójának, amelyről ezúttal én sem csúsztam le a regisztrációkor. :) Hurrá!! A múlt heti sorsoláskor egyik párom Illékrisz lett, nekem kellett tőle választanom receptet, a másik párom Vea, aki pedig tőlem választhat. Kíváncsi vagyok nagyon, melyik receptemet látom viszont a blogján. 

Tudom, hogy a blogkóstoló célja elsősorban az, hogy új, addig ismeretlen blogokat is megismerjünk, illetve megismertessünk, de ettől függetlenül én nagyon örültem annak, hogy Illéskriszt dobta ki nekem a gép, :), akinek a "konyhájába" gyakran bekukkantok. :)

Elég sokáig tanakodtam, nem volt könnyű dolgom a recept kiválasztásakor, mivel nagyon sok finomság kerül ki Kriszti kezei közül. Mindenképp valamilyen desszertet akartam választani...Örültem, amikor olvastam, hogy Kriszti is imád mindent, ami mákos, így gondoltam biztos mindegyik mákos receptje fini lesz. Végül a mákos kockára esett a választásom. Nem bántam meg!!

Icipicit változtattam a recepten, és meg kell mondjam, így is nagyon finom lett. Ami tuti biztos, legközelebb még bátrabb leszek a lekvár mennyiségével, szerintem bőven elbírt volna többet is a mákkrém alatt, illetve még a tésztába is teszek reszelt citromhéjat. 

Tegnap este sütöttem meg a sütit és jó szokásomhoz híven természetesen reggel hoztam is be tálcán a kollégáimnak, akik nagyon díjazták a végeredményt :)

Hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
15 dkg porcukor
csipet só
1 tojás sárgája (a kimaradt fehérjével kenjük meg a végén a süti tetejét)
1/2 csomag sütőpor
tejföl, amennyit felvesz a tészta, hogy jól gyúrható legyen (én tejföl helyett joghurtot tettem bele)

A töltelékhez:
17 dkg darált mák
15 dkg porcukor
10 g vaníliás cukor
8 dkg vaj
1 egész tojás
17 dkg liszt
2,5 dl tej
1 citrom héja és leve
csipet só
1/2 csomag sütőpor (én ezt kihagytam)

+ pikáns lekvár az alsó lap megkenéséhez (pl. áfonya-, meggylekvár - én most sárgabaracklekvárt használtam)


1.  A tészta elkészítéséhez egy tálba kimérjük a lisztet, hozzáadjuk a porcukrot, sót, sütőport. Hozzámorzsoljuk a hideg vajat, majd a tojás sárgájával és annyi tejföllel (én joghurttal) omlós tésztává gyúrjuk. Amíg a tölteléket elkészítjük, félretesszük pihenni. (Én legközelebb a tésztába is teszek reszelt citromhéjat, mint a többi omlós linzer jellegű tésztába, szerintem csodát tesz vele.)

2. A puha vajat, a porcukrot, vaníliás cukrot, csipet sót és a tojást habosra keverjük, majd felváltva hozzáadjuk a mákot, a lisztet és a tejet, a citrom reszelt héját és levét. Az összes hozzávalót habosra keverjük.

3. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. 

4. A tésztát 2 részre osztjuk (vagy 2/3 - alsó lap, 1/3 - felső lap arányban), és kb. 25*35 cm téglalap formájúra nyújtjuk. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük az egyik lapot, megkenjünk lekvárral (ne sajnáljátok a lekvárt, érezhető legyen a mák alatt a szaftos lekvár), ráöntjük a mákos tölteléket, majd erre ráhelyezzük a másik kinyújtott tésztalapot is. Megszurkáljuk villával, megkenjük a tésztából kimaradt tojás fehérjével és már mehet is a sütőbe. Tűpróbáig (kb. 40-45 percig) sütjük, amíg szép aranybarnára nem sül a teteje.

5. Ha kihűlt, porcukorral megszúrjuk és felszeletelve tálaljuk.



9 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy már sikerült is "megkóstolni" a konyhám. Nagyon jót választottál, nálunk is nagy kedvenc! Örülök a sikerednek! Én is készülök lassan kóstolni, majd látod a bejegyzést a blogomon...Szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hamar meg is sütöttem a sütit...de nem az én hibám!! A süti volt annyira guszta, hogy nem tudtam ellenállni és várni a sütéssel :)
      Kíváncsi vagyok Te is mit fogsz készíteni, le fogom csekkolni mindenképp! puszi

      Törlés
  2. Szép lett a süteményed, biztos finom volt.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki. Nálunk mindig nyerő a mákos! Köszönöm hogy játszottál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én pedig köszönöm Neked Viki, hogy jó párt húztál nekem :) Örülök, hogy játszhattam!

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki! A mákosat én is nagyon szeretem. Hamarosan választok én is Tőled, négy-öt recept van, amin gondolkodtam eddig, de mivel megint tettél fel újabbat, ezért most megint több. Talán a brownie? Vagy ... Hmmm. Nem is tudom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kíváncsi vagyok Vea, mit választasz tőlem! :)

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.

© 2011 Baklavaria Café, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena